Houd werkdruk in balans

Van hogedrukpan naar geoliede machine

Het is belangrijk dat leraren een goede balans ervaren tussen voldoening en drukte. Het team speelt hierin een belangrijke rol. In 2017 voerde het Arbeidsmarktplatform PO voor het project Samenwerken aan Werkdruk uit. Samenwerking en de dialoog in het team stonden centraal in een projectmatige aanpak. Na afloop bleek dat leraren meer sociale steun ervaren van collega’s en leidinggevenden en vinden dat cultuur in de school is verbeterd. Lees hier de ervaringen van De Regenboog school uit Woerden ‘van hogedrukplan naar geoliede machine’.
Tijdens deze praktijkcase gaan we via concrete voorbeelden en tools in op de 4 stappen die scholen hebben doorlopen:

1) analyse, waar komt werkdruk vandaan?
2) bespreken, welke doelen en oplossingen ziet het team?
3) uitvoering, wat kan je doen?
4) monitoring, hoe sta je ervoor?

De sprekers gaan graag met u in gesprek:
Hellen Schouenberg, Directeur, KBs de Regenboog
Helga Van Noordenburg, Adjunct-Directeur, KBs de Regenboog en projectleider van de pilot ‘Samenwerken aan Werkdruk’
Rebecca Schoon is binnen het Arbeidsmarktplatform PO werkzaam als programmaleider en projectleider voor de professionele werkomgeving. Betrokken bij projecten rondom werkdruk, duurzame inzetbaarheid, anders organiseren en school en omgeving.

OVERZICHT NIEUWS