B2 - Het lerarentekort: deze doorbraken gaan het verschil maken
Één op de negen kinderen startte het schooljaar 2023-2024 zonder leerkracht. En volgens de voorspellingen gaat het tekort alleen maar verder toenemen, als we niet tot nieuwe initiatieven komen.
Daarom heeft de Alliantie voor Werkend Onderwijs met ondersteuning van de Buitenboordmotor, CAOP en het werkveld de “Doorbraakmethode” ontwikkeld. In het afgelopen jaar heeft CAOP onderzoek gedaan naar de resultaten van deze methode. Die uitkomsten laten zien dat de gewenste doorbraken daadwerkelijk effect sorteren. Wil je weten wat die doorbraken zijn en waarom ze werken, kom dan naar onze workshop. Een doorbraak betreft de verbetering van werving en selectie van kandidaten en het hen koppelen aan een werkgever. Om dat te realiseren, is er een nieuw initiatief gestart, waarin onze partner MeesterBaan zij-instromers en scholen gaat matchen in de Zij-instroom Academie. In onze workshop zal Danny Smulders toelichten op welke wijze scholen hiervan kunnen profiteren.
Robert Hommen
Directeur beleid, PCBO Rotterdam
Aangeboden door Alliantie voor Werkend Onderwijs - B2 = VOL